Het aftellen in begonnen... - Reisverslag uit Hegelsom, Nederland van Sharon Verlinden - WaarBenJij.nu Het aftellen in begonnen... - Reisverslag uit Hegelsom, Nederland van Sharon Verlinden - WaarBenJij.nu

Het aftellen in begonnen...

Blijf op de hoogte en volg Sharon

11 September 2014 | Nederland, Hegelsom

Na lang twijfelen heb ik toch maar besloten om mijn reisavonturen bij te gaan houden op waarbenjij.nu. Ik vind het zelf namelijk ook altijd leuk om dit van anderen te lezen en zo kan iedereen bijhouden waar ik ben en wat voor avonturen ik hopelijk ga beleven. Maar over 6 weken is het pas zover.

Toch zit ik er al helemaal in. Op school hebben we het alleen maar over het buitenland. We zitten in een klas met allemaal leerlingen die in oktober stage gaan lopen in een land naar keuze. Ik ga samen met Suzanne (Al 7 jaar mijn klasgenootje en ondertussen ook een goede vriendin) naar de Filipijnen. We hebben gekozen voor de Filipijnen omdat het in dit land mogelijk is om op een spoedeisende hulp stage te lopen. Waar onze interesses liggen. Hopelijk mogen we ook meekijken op de plaatselijke ambulance!!
We verblijven in een eigen huisje in het plaatsje Calinan, een uurtje rijden van de hoofdstad Davao gelegen op het zuidelijke eiland Mindanao.

Vorige week was het nog even spannend of we nu wel of niet mochten gaan naar dit eiland. Op internet wordt namelijk afgeraden om af te reizen naar dit gebied omdat hier moslim rebellen nog al eens een gevecht veroorzaken. Na veel bellen en overleg met de leraar hebben Suus en ik besloten dat het allemaal wel mee zal vallen en gewoon naar deze plek af te reizen. Er zijn in de buurt een paar gebieden die als rood worden bestempeld en dus een negatief reisadvies hebben. Hier gaan we dan ook niet heen en zullen erg voorzichtig zijn en goed moeten luisteren naar de lokale bevolking. Een beetje spannend vinden we het wel maar we gaan deze uitdaging niet uit de weg. Bovendien zijn er voor de zomervakantie 4 andere klasgenootjes van ons naar dit gebied afgereisd en hun hebben bijna niks gemerkt van de moslimse rebellen.

Na goed we zouden dus eigenlijk met z'n 5e gaan maar 2 andere meisjes hebben voor zichzelf besloten dit toch te spannend te vinden en gaan aan een project meedoen op de Filipijnen een eiland noordelijker dan waar wij verblijven. Dus blijven we met z'n 3'e over. Nico (een student van HBO-V) Suus en ik. Komt allemaal goed ;)

De voorbereidingen voor onze reis zijn al een tijdje in volle gang. Jeetje wat een geregel. Visum, dagrugzak, ggm-beurs, ov-vergoeding, vliegtickets, afscheidsfeestje, verzekeringen, overige benodigdheden, ziekenhuis pakjes en voor de Filipijnen moet je nogal wat vaccinaties hebben dus mijn armen zijn blauw en mijn portemonnee al leeg voordat we daar zijn geweest.
Gister hebben we ook eindelijk de vliegtickets geboekt. 20 oktober gaat ons avontuur beginnen :D

Nu het eindelijk echt zeker is dat we gaan heb ik er zo veel zin in. Dat ik hoop dat die laatste 6 weken voorbij vliegen.

  • 11 September 2014 - 21:42

    Manon:

    Leuk leuk! Ik ga je volgen!

  • 11 September 2014 - 22:26

    Mariëlle:

    Wat leuk Sharon. Dat zal een interessante en leuke periode voor je wirden. Tuurlijk vind ik het leuk om je volgen wat ik ook ga doen.
    Ik wens je alvast heel veel succes in de Filipijnen.

  • 11 September 2014 - 23:16

    Anja Vervoort:

    Wat leuk en spannend, ga je zeker volgen.....succes

  • 12 September 2014 - 07:17

    Terra:

    Sharon! Super veel plezier!
    En.doe ze de groetjes van me :)
    Als je ooit tips wil over iets, dan laat t maar horen!

  • 12 September 2014 - 08:11

    Riet:

    ha Sharon, wat 'n spannend maar ook 'n mooi en leerzaam avontuur ga je tegemoet. Hoelang blijf je eigenlijk? Leuk om je te volgen en wens je alvast 'n goeie reis, hééél veel succes ennuhhh.......voorzichtig hè, maar vooral genieten! x

  • 12 September 2014 - 09:18

    Roosje:

    Heej Sharon, wat een super vet avontuur ga je aan! Spannend maar wel echt heel leuk dat je het toch gewoon doet! Mag er onwijs veel van genieten en deze ervaring nemen ze je nooit meer af. Wij passen wel een beetje op Tom :). Veel plezier vrouwke en pas goed op je zelf en elkaar! Ik ga je in ieder geval volgen hier via waarbenjij.nu.
Sharon

Voor 3,5 maanden ga ik samen met Suus stage lopen op een spoedeisende hulp in de Filipijnen!

Actief sinds 11 Sept. 2014
Verslag gelezen: 608
Totaal aantal bezoekers 8824

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2014 - 28 Januari 2014

Stage en rondreis Filipijnen 2014

Landen bezocht: